maandag 20 september 2010

Analyse Periode 0 <-> Periode 1

Doordat we in de proefperiode wat foutjes hebben gemaakt wisten wat we moesten veranderen om genoeg winst te krijgen.
De afzet was geschat op 40.000 stuks. In werkelijkheid hebben we in periode 1 39.354 stuks afgezet. Dit was dus een geslaagde schatting. We hadden gerekend op een marktaandeel van ongeveer 20% om bij te blijven bij de concurrentie. Helaas hadden wij het laagste marktaandeel deze periode en zullen we er dus veel aan moeten doen willen wij weer flink gaan mee concurreren. Een reden hiervoor kan zijn dat wij deze periode 8 miljoen in reclame hebben gestopt. Als we in het marktonderzoek de keuzes van onze concurrenten bekijken kunnen we zien dat zij meer in reclame geïnvesteerd hebben.
Wat nog meer uit het marktonderzoek kwam is dat we een minimale voorsprong hebben qua technologie, we willen daar meer in gaan uitschieten.
Wat we gemerkt hebben is dat we vergeten zijn kort vreemd vermogen aan te trekken. Dit heeft als resultaat dat we een overbruggingskrediet kregen van 27 miljoen. Dit zal de volgende periode moeten worden afgelost.
Ondanks dit foutje zijn we aardig tevreden met de resultaten van periode 1. We hebben namelijk wel het meeste winst behaald, namelijk 7 miljoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten